YENİ İNSAN YENİ TÜKETİCİ

Ludovic Subran, Euler Hermes’in baş ekonomisti. Geçen günlerde düzenlenen bir seminerde, çağımızın yeni insan modeli üzerine saptamaları anlatmış. 

Pazardaki tüketici modelinin değişimini anlamak için okunması gerekli bir değerlendirme

Ludovic Subran, Euler Hermes’in baş ekonomisti. Geçen günlerde düzenlenen bir seminerde, çağımızın yeni insan modeli üzerine saptamaları anlatmış. 

 

 

Şunları söylemiş;  

Artık klasik ekonomi teorileri yetersiz gelmeye başladı, çünkü dünyadaki tüketicinin profili ve davranış biçimi değişmeye başladı. (18-35 yaş arası) Alışılmışın dışında reaksiyonlar veriyorlar. O yüzden onları algılamadan ekonominin seyrini ve gidişini anlamamız zor. 

 

Bu yeni tüketicilerin özellikleri ve yaşam felsefeleri nedir? 

 

(Geçenlerde haber olmuştu. Üst sınıf markası Balmain, H&M için uygun fiyatlı koleksiyon hazırladı. Çünkü pahalı ürün satan markaların satışlarında düşüş varmış ve daha geniş kesimlere mal satmak istiyorlarmış. Muhtemelen yok olma tehdidi ile karşı karşıyalar.)

Dolayısıyla genel ekonomi kuramlarında geçen “şu koşullar gerçekleşirse tasarrufa ya da tüketime yönelme olur” gibi teoriler işlememeye başlıyor. 

Çünkü tüketici profili değişiyor. 

Dünya ekonomisinde durgunluk baş gösteriyor. Klasik tüketim düşüyor. 

İlerde bu konuda yazılan teorilerin Nobel Ekonomi Ödülü alacağı söyleniyor.  

Yukarda bahsedilen profil, Gezi olaylarında ortaya çıkan ve hepimize “bunlar da kim” sorusunu sorduran gençlerin profili aslında. 

Ve İran’ı da şu anda değişime zorlayan içerdeki bu kesim. 

Daha fazla özgürlük talep ediyorlar.