SIAL 2018 İzlenim

İki yılda bir düzenlenen dünyanın en büyük ve en kapsamlı gıda fuarlarından birisi olan Sial 2018 Paris Gıda Fuarı başarıyla sona erdi. Dört gün süren fuara 109 ülkeden 7020 şirket katıldı. Fuarı 150 binden fazla kişi ziyaret etti. APACK satış ve pazarlama ekibi bu önemli fuarı ziyaret ederken, hem Fransız hem de Avrupa pazarının nabzını tuttu. 

İki yılda bir düzenlenen dünyanın en büyük ve en kapsamlı gıda fuarlarından birisi olan Sial 2018 Paris Gıda Fuarı başarıyla sona erdi. Dört gün süren fuara 109 ülkeden 7020 şirket katıldı. Fuarı 150 binden fazla kişi ziyaret etti. 

APACK satış ve pazarlama ekibi bu önemli fuarı ziyaret ederken, hem Fransız hem de Avrupa pazarının nabzını tuttu. 

Her ne kadar dünya ticareti giderek bütünleşik bir hal almış da olsa iç pazar ile  avrupa pazarı arasında hem satışa sunulan malzemeler hem de son tüketici tercihleri arasında epeyce fark olduğu bir gerçek. Dünyaya açılma hedefleri olan firmaların da dünya ve avrupa pazarlarının dinamiklerini çok iyi irdelemesi gerekiyor. APACK ekibi işte bu noktalarda önemli gözlemler ile geri döndü.

Öncelikle gıda alanında sağlık faktörünün tam anlamıyla öne çıktığını gördük. Glutensiz, şekersiz, laktozsuz ürün yelpazesi oldukça büyümüş. Bunun yanında özellikle Avrupa'da oldukça yaygınlaşan VEGAN beslenme modelinin, gıda raflarındaki etkisine tanık olduk. Köfte, sucuk, sosis gibi hayvansal ürünlerin bile vegan modellerinin örneklerini inceleme fırsatı bulduk. 

Fransa Sial'de özellikle peynir türevlerinin zenginliği gözümüzü kamaştırdı. Binlerce farklı çeşitte, farklı ambalajda peynir çeşidi ile şarküteri pazarı oldukça renkli bir hal almış.

Türkiye distribütörlüğünü yaptığımız Steriflow'un standını ziyaret etmeyi de ihmal etmedik. Autoclave makinelerinin üretimini yapan dünyanın en büyük firmalarından birisi olan Steriflow temsilcilerinden Mr Bole ve Mr. Dhiman ile günün pazar dinamikleri konusunda fikir alışverişinde bulunduk.

Bu yıl Türkiye, SIAL'e çıkartma yapmış diyebiliriz. Fuarın ana sponsorlarından birisi olan Türkiye, fuarda 300 şirketle temsil edilerek fuarın en güçlü katılımcılarından biri oldu. Sial Paris’te Türkiye süt ve süt ürünleri, et ürünleri, şekerleme ürünleri ve çikolata, dondurulmuş hazır gıda, konserve ürünleri, doğal ve organik ürünler, gıda katkı ve yardımcı maddeleri, alkollü içecekler, alkolsüz içecekler, çay ve kahve ürünleri, dondurulmuş deniz ürünleri, bitkisel yağlar, unlu gıdalar ve makarnalar, reçel, bal, pekmez ve helva ürünleri, bakliyat, baharat, kuru yemişler, soslar, bebe gıdaları, yaş meyve, sebze, yumurta, bisküvi, zeytin ve zeytinyağı ürünleri, yöresel ürünler, meyve suyu ve meyve suyu konsantre ürünleri, paketlenmiş ve hazır gıdalar, bebek mamaları, gıda üretim ekipmanları ve malzemelerinin tanıtımını yaptı.

Türkiye dışında İspanya, Çin, Fransa ve Yunanistan da çok sayıda şirketle fuarda yer aldı. Bu ülkeler ürün çeşitlerini pazarlamak ve tanıtmak amacıyla büyük alanlar kiraladı. 

SIAL 2018 Fotoğrafları için Fotoğraf Galerimizi inceleyebilirsiniz.