YENİ NESİL AMBALAJ EĞİLİMLERİ

Dünyaca ünlü piyasa araştırmacısı bir firma olan Mintel, gelecek günlerin yeni nesil tüketici profilini inceleyerek ambalajın ne şekilde hazırlanarak tüketiciye sunulması gerektiği ile ilgili birkaç önemli başlık tespit etmiş. Sizlere de fikir vermesi açısından paylaşmayı uygun gördük.

Gelecek dönemde ürün satışında neler etkili olacak

Dünyaca ünlü piyasa araştırmacısı bir firma olan Mintel, gelecek günlerin yeni nesil tüketici profilini inceleyerek ambalajın ne şekilde hazırlanarak tüketiciye sunulması gerektiği ile ilgili birkaç önemli başlık tespit etmiş. Sizlere de fikir vermesi açısından paylaşmayı uygun gördük.

Çağımızın Yeni Nesil Ambalaj Eğilimlerine Hızlı Bir Bakış

  • Dijital Devrim: Günümüz Dijital Baskı yöntemlerinin sunduğu olanaklarla piyasaya sürülen ürünler son tüketiciyi hem kişisel hem de duygusal olarak çok etkilemektedir. Üreticiler, perakendeciler, marka sahipleri ve aracılar, ambalajın üzerindeki baskı kalitesinin, renk kullanımının, grafik tasarımların, kaplamaların tüketiciyi tetiklediğini fark ettiler. Global Piyasa Araştırmacısı  Mintel firması yaptığı analizlerde 2016’da ambalajların dijital baskı ve giydirme aşamasının, satışları doğrudan etkileyecek bir unsur olarak sektörün en önemli uğraşı olacağını tespit etmiş.

  • Olağanüstü Esneklik: Şu andaki tüketicilerin %32’ si esnek malzemeli ambalajları çağdaş yaşamın bir gereği olarak görüyor.  Dekorasyon ve market yerleşimlerine uygun olmamasına rağmen, esnek malzemenin üzerine uygulanan giydirme ve grafik dokunuşlar müşteriye ilginç geliyor. Esneklik ama hangi bağlamda esneklik?  Market rafında dik durabilen doypak torbalar piyasada fark yaratabilecek mi?  Firmalar müşterinin ilgisini çekmek için torba tipi ambalajları deniyor.  Araştırmalar gösteriyor ki önümüzdeki yıllarda sert ve esnek malzemeleri birlikte kullanarak hazırlanan ambalaj türleri piyasada kendisine yer bulacak.

  • Görünen Ürün: Tüketicinin dikkatini çekme yarışında rekabet öyle boyutlara ulaştı ki ambalajın üzerinde yığınlarca bilgi ve grafik konuluyor. Bunlar ne yazık ki müşterinin ilgisini çekmek yerine karar vermesini güçleştiriyor. Son dönem araştırmaları gösteriyor ki müşteriler satın aldıkları ambalajın içindeki ürünü görerek alışveriş yapmayı tercih ediyorlar. Önümüzdeki dönemde, raf ömrünü ve ürün sağlığını engellemeden ürünün görünebildiği, üzerindeki bilgilerin açık, okunaklı olduğu ambalajların raflara dizildiğini göreceğiz.

  • Daha Fazla Çevreci:  Günümüzde markaların daha çevreci ambalaj olanaklarını araştırdığı gibi tüketiciler de dünya için iyi birşeyler yapma sorumluluğunu omuzlarında hissetmektedir. İşin zor kısmı ise, tüketicinin bu isteğinin bir bedeli olmasından kaynaklanıyor. Artık aynı ürüne daha fazla ödeme yapması gerekecektir. Maliyeti düşürecek alternatif ambalaj malzemeleri üzerine çalışmalar yoğunlaştı. ABD tüketicisinin %63’ü dönüşebilir ve tekrar kullanılabilir ürünleri satın almayı tercih ediyor. Markaların önümüzdeki dönemdeki pazar politikalarını,  önemli bir satın alma tetikleyicisi olan “ çevre dostu” malzeme kullanımına yönelteceklerini söylemek için falcı olmaya gerek yok.

  • Ambalaj Büyüklüğü: Dünya üzerinde yaşayan pek çok aile en büyük kutuda satılan sütü bulmaya çalışır. İngiliz tüketicilerin %39’u alkollü içeceklerin çok çeşitli ama küçük şişelerde satılanlarını tercih eder. Atıştırmalık tüketenlerin %50’si ise küçük ama 2’li 3’lü paketleri tercih etmektedir. Önümüzdeki süreçte marka sahipleri müşterilerini arttırmak ve eski müşterilerini de kaybetmemek için ürün porsiyonlarını, gramajlarını ve büyüklüklerini doğru ölçülerde piyasaya sunmak üzere yeni ambalaj modelleri geliştirmek zorunda kalacaklar.

  • Packaging mobile-ution: Mobil iletişim araçlarıyla eşleştirilmiş alışveriş sistemleri ve ambalaj malzemesi büyük bir dönüşüm yaşıyor. 2105 yılında Amerika piyasasındaki alışverişlerde harcanan her 1 doların 64 senti (yarıdan fazlası) mobil iletişim ağlarıyla gerçekleşti.. Bir önceki nesilin uzak durmayı tercih ettiği mobil alışverişte ambalajın bütün bilgilerini ve firma logosunu bile içeren QR (Kare Kod); Ödeme ve ürün siparişi için NFC (Yakın Alan Bağlantı) ve BLE ( Düşük Enerjili Bluetooth) yöntemleri ilk sırada yerlerini aldılar. Gelecekte müşteriyle iletişim kurmak, tüketicinin kalbine, aklına ve sonunda cüzdanına etki edebilmek için firmalar yeni rekabet yöntemleri keşfetmeye mecburdur.

 

FOTOĞRAF GALERİSİ