AMBALAJ TASARIMI

Artık ürünü sadece taşımak amacıyla kesekağıdına veya poşete koyma dönemi çoktan geçti. Bütün dünyada, üniversitelerde ambalaj tasarımı konusunda bölümler kuruluyor. Grafikerler kendilerini sadece gıda ambalajı konusunda geliştiriyor. Bu konuda ödüllü yarışmalar düzenleniyor. 

Sektörün olmazsa olmazı

APACK olarak, masamızın karşısına oturan ve bizimle çalışan herkese aynı şeyi söylüyoruz. Ambalaj ciddi bir iştir. Tasarımı daha da ciddidir.

Artık ürünü sadece taşımak amacıyla kesekağıdına veya poşete koyma dönemi çoktan geçti. Bütün dünyada, üniversitelerde ambalaj tasarımı konusunda bölümler kuruluyor. Grafikerler kendilerini sadece gıda ambalajı konusunda geliştiriyor. Bu konuda ödüllü yarışmalar düzenleniyor. 

Artık market raflarının karşısına geçtiğimizde bir tasarım tablosunun önünde duruyoruz. 

Elbette tasarımı sadece grafik olarak renkler ve şekillerle oynamak olarak anlamak dönemi de bitti. Artık ambalajın ve ürünün niteliğklerine göre ambalajın şekliyle de oynanıyor. Değişik biçimlerde açılan, katlanan, kapatılan, sunuma yardımcı olan, geri dönüşümlü tasarımlar dönemi başladı. Hazırladığınız sandwich ne kadar güzel olursa olsun, onu kağıttan bir zarfa koyup sunmak yetmiyor. Her gün 40bin kadar dijital etkiyle karşıkarşıya kalan günümüz insanı, artık değişik ürünler talep ediyor.

Ambalaj tasarımı artık başlıbaşına bir işkoludur. Ürünlerinizi 2 yıllık raf ömrü verecek şekilde kapatabiliriz. Ama kimseler almaz, raflarda tozlanabilir. 

Ambalaj tasarımı ve marka değerleri üzerine önemli çalışmalar yapmış olan kıymetli dostumuz Tacettin Tatlıağız der ki:

"1.90m olan rafın boyutu değişmez. Ürün arttıkça uzayıp azaldıkça kısalmak. Rafın yerden yüksekliği de değişmez. Orta boylu bir kadının erişebileceği yüksekliktedir. Market ölçüleri, uzun araştırmalar sonucunda, insan davranışları modellenerek belirlenmiştir. 

1.90 lık rafa yeni bir ürün girdiğinde, bir tanesi raftan düşer. İşte o "düşen ürün" olmamak için kendinizi ve ürününüzü sürekli geliştirmelisiniz ve doğru tasarlanmış bir ürünü rafa koymalısınız."

Ambalajın tasarımı da yatırımın bir kalemidir ve hiç de küçümsenmemesi gerekir.