Meyve-Sebze Yıkama

Son dönemde bazı marketlerin meyve-sebze-salata reyonlarında, ürünleri önyıkama ve temizliği yapılmamış ürünlerin piyasaya sürüldüğüne tanık oluyoruz. Müşteriler Market Reyonlarında kumlu, böcekli, çamurlu meyve-sebze görmek istemiyor.

Son dönemde bazı marketlerin meyve-sebze-salata reyonlarında, ürünleri önyıkama ve temizliği yapılmamış ürünlerin piyasaya sürüldüğüne tanık oluyoruz. Büyük market zincirlerinin manav reyonlarında kumlu-çamurlu-böcekli ürünlerden epeydir kurtulmuştuk ama ne yazık ki bu görüntüler yeniden ortaya çıkmaya başladı.

Bu durumun "ekonomik" gerekçelerle ortaya çıktığı söylenebilir. Sonuçta bu yıkama işlemi, tesis yatırımı ve maaliyetleri arttırıcı harcama gerektiriyor.

Oysa tüketici algısı "bize taş-toprak satıyorlar" şeklinde geri dönüyor. Örneğin patates üzerine yapışık kalan toprağın, büyük tonajlarda epeyce bir kilo arttırımı yaptığı düşünülebilir.

 

Ama olaya genel ekonomik yapıda bakmak lazım. Bir ev ortamında bir kilo patatesin yıkanması için kullanılacak suyun miktarı ile yıkama tesislerinde kullanılan suyun miktarı kıyas kabul etmeyecek ölçüde farklıdır. Tesisler, aynı suyu defalarca filtre ederek kullanır. Artık dünyamızdaki temiz su giderek azalıyor ve daha değerli hale geliyor. Üstelik evlerdeki çeşmelerden akan su, sanayi suyuna göre daha pahalı.

Duruma “marketing” açısından baktığınızda bu şekilde temizlenmeden reyonlara konulan ürünlerin tüketici tarafından olumsuz algılandığı da bir gerçek.

Oysa bir seferlik yapacağınız yatırım ile ülke çapında oldukça büyük bir su tasarrufuna katkıda bulunabilirsiniz. Ürünleriniz tertemiz son tüketiciye ulaşır.

Müşteriler Market Reyonlarında kumlu, böcekli, çamurlu meyve-sebze görmek istemiyor.

Yatırım bir kere yapılır.

info@apack.com.tr

 

 

 

 

 

 

 

 

PHOTO GALLERY