DÜNYA MARKETLERİ SKIN'E KOŞUYOR

Ambalaj dünyasının en eski yöntemlerinden birisiydi ürün şeklini ambalaja yansıtma. Kırtasiye malzemeleri, yedek parça gibi sert malzemeler Blister denilen yöntemle halen raflarda tüketici beğenisine sunuluyor. Bunların tek amacı var o da ürünü açık bir şekilde rafta sergileyebilmek. Ama gıda ürünlerinin SKIN denilen yöntemle ambalajı o kadar eskilere gitmiyor.

Sevgili Dostlarım,

Ambalaj dünyasının en eski yöntemlerinden birisiydi ürün şeklini ambalaja yansıtma. Kırtasiye malzemeleri, yedek parça gibi sert malzemeler Blister denilen yöntemle halen raflarda tüketici beğenisine sunuluyor. Bunların tek amacı var o da ürünü açık bir şekilde rafta sergileyebilmek. 

Ama gıda ürünlerinin SKIN denilen yöntemle ambalajı o kadar eskilere gitmiyor. Çünki bu noktada ürün ile temas eden plastiğini sağlık koşullarına uygunluğu, ambalaj sırasında oluşacak yan etkiler ve gıda malzemesine sağlanacak raf ömrü gibi konular sorun teşkil etmişti. Bugün bu sorunların hepsinin çaresi bulundu.

 

Market tipi tüketim alışkanlıkları Avrupa ülkeleri ve ABD'de bizden biraz daha eski olduğundan, o bölgelerde nispeten daha  yerleşmuş durumda. Ve yine doğal olarak pazar dinamikleri ambalajlı ürüne daha yatkın. Ve yine doğal olarak ambalaj yöntemlerini geliştirmeye daha çok para ve zaman ayırıyorlar.

Biz de elimiz kolumuz bağlı oturmuyoruz elbette. Gücümüz yettiğince günümüzün piyasa eğilimlerini değerlendiriyor ve konu hakkında pazar stratejilerimizi belirliyoruz. 

Kesekağıdından başlayan, kasabın yağlı kağıdında devam eden bildiğimiz ve alıştığımız gıda ambalaj yöntemlerine eklenilen her teknoloji+ raf ömrü+ hijyen+ tasarım+ hammadde+ AR-GE kalemleri maliyet olarak raftaki ürüne yansıyor. Ama tüketim eğilimleri bu maliyet artışını rahatlıkla içselleştirebiliyor.

Batı ülkelerine yaptığımız seyahatlerde market raflarında neredeyse 10 yıldır satışa sunulan SKIN ambalajlı gıda ürünleri görüyorduk. Artık yerli marketlerimizde de bu tür ürünler raflarda yerini almaya başladı.

Özellikle et ve balık ürünlerinin SKIN ile yapılmış ambalajları tüketici tarafından beğeniyle karşılanıyor. Yatırımcı da bu beğeniyi değerlendirme peşinde.

APACK, uzun zamandır MAP ambalaj makinelerini SKIN yöntemi ile çalıştırma konusunda inovasyon çalışmaları yapıyor. TÜBİTAK ile birlikte yaptığımız Skin Termoform makinesi geliştirme çalışmalarımıza 2014 yılında başlayıp iki yıl üzerinde çalıştık.  

Artık bugün MAP teknolojisine sahip hemen hemen bütün makine modellerimiz aynı zamanda SKIN ambalaj yapabilecek seviyeye geldi. 

Konuyla ilgili bilgi almak için istediğiniz zaman misafirimiz olabilirsiniz. 

Kahvemiz her zaman taze, muhabbetli ve  dostluğumuz bakidir.

 

Abdullah ŞEN

APACK Kurucu ve Genel Müdür 

info@apack.com.tr
www.apack.com.tr